Lumia 920 Mau Hadir, Warna Apa yang Kamu Pilih ?

lumia-920-all-colors.jpg

Pameran nokia lumia 920 sudah dipamerkan di indonesia pada dua kota, di jakarta dan yang terbaru di trans studio bandung. Makin menguatkan indikasi bahwa Lumia 920 akan segera hadir di indonesia. Jika kamu berencana memilikinya, apakah kamu sudah menentukan warna apa yang kamu pilih

Lama tidak ngeblog selama kuliah di bandung, tapi libur panjang kemaren ada peristiwa yang cukup menarik di bandung, tepatnya di trans studio, pameran nokia lumia 920 !! matabelo1.gif

Saya tidak sempat kesana untuk mampir, tapi saya sempat ke erafone BEC tentang kapan ketersediaannyaa di indonesia, dan saya mendapatkan jawaban awal desember. Saya bertanya apakah harus pre order, dan saya disuruh meninggalkan nama dan nomer hape. Saya bimbang karena harganya bisa jadi 7,2jt seperti di eropa. Walaupun di india/arab/cina harganya mulai 5,5jt.

Oke lupakan cerita saya, jika kamu berencana membeli lumia 920, warna apa nih yang akan kamu pilih? Atau masih bingung? Oke saya coba bantu memutuskan. Saat ini baru dipastikan 5 warna yang ada: Merah Ferari, Kuning Pikachu, Putih, Abu dan Hitam. Ada warna lain tapi sepertinya masih rumor atau esklusif buat negara tertentu.

Merah Ferari

Arti warna merah adalah berani, kuat, percaya diri dan gairah. Jika kamu memilih warna merah akan memberi efek psikologis seperti meningkatkan detak jantung dan bernafas lebih cepat hanya dengan memandanginya. Pilihlah warna merah jika kamu orangnya berani, dinamis, pengen tampil berwibawa dan elegan.

Kuning Pikachu

Kuning punya arti muda, ceria dan imajinatif. Jika kamu memilih warna kuning maka akan memberi efek psikologis ceria hanya dengan memandangnya. Pilihlah warna kuning jika kamu orang yang ceria, easy going, bersahabat dan penuh imajinasi.

Putih

Warna putih berarti suci dan sempurna. Jika kamu memilih warna putih, akan memberikan efek bersih dan jujur hanya dengan memandangnya. Pilihlah warna putih jika kamu orang yang suka menolong, idealis dan jujur.

Abu

Arti warna abu adalah serius, stabil dan bisa diandalkan. Jika kamu memilih warna abu, akan memberika efek psikologis rasa tanggung jawab hanya dengan memandangnya. Pilihlah warna putih jika kamu orang yang bertanggung jawab, serius dan tidak cepat bosan.

Hitam

Warna hitam punya arti Elegan, kuat dan sophisticated. Jika kamu memilih warna hitam akan memberikan efek psikologis misterius, universal dan murung hanya dengan memandangnya. Pilih warna ini jika kamu orangnya elegan, misterius dan pendiam.

So……, warna apa yang kamu pilih jadinya?

Iklan

21 comments on “Lumia 920 Mau Hadir, Warna Apa yang Kamu Pilih ?

  1. Kalo harga 7jtan.. Hampir pasti ga akan banyak peminat.. Tungguin diskon besar2an aja kayak Lumia lawas.
    Warna pilih merah aja deh..

  2. 🙄 😎 kalo sy sk warna2 spt pd pilihan wrna Nokia N8 dan SE Vivaz 😆 :mrgreen:

    😳 pilihan warna diatas tdk ada yg cocok 😦

    apalagi hrganya 😛

    kelebihannya apa sj dibanding N8 dan E6 selain dari CPU dan fitur Pureview ? 😕

    Kenapa tdk Menetap sj mas di kota almamater Tut tek dung ❓ 😕

  3. warna hp emang penting
    tapi yang lebih penting lagi kualitasnya
    wp8 banyak hang2 terus
    dan sepertinya akan menjadi produk tergagal sedunia.

    dimulai dengan di pecatnya bos windows oleh microsoft karena kegagalannya. penjualan sangat rendah

    lalu terjadi skandal oprah winfrey, dimana oprah mengatakan dia sangat mencintai surface (WP8 tablet), tetapi ketauan bahwa dia tweet dari ipad

    sepertinya ini adalah the end of the road bagi nokia/micrsofot. hati2 jangan terjebak oleh adit yang dikasih duit oleh nokisoft.

  4. cyan dan magentanya gak ada ya? Banyak loh hp2 cina tiru casing dan warna2 dari n9 dan lumia 800. Kayaknya soal disain, nokia inspiratif sekali. Kayaknya kalau boleh pilih, saya ambil warna merah ferari aja! Pasti banyak mata yg melirik… Hehehe…

  5. Warna aja yang lu pikirin
    beli droid, wp untuk pecundang

    http://www.forbes.com/sites/rogerkay/2013/01/02/microsoft-is-fast-turning-into-a-sideshow/
    Microsoft Is Fast Turning Into A Sideshow

    So, now it’s clear: Windows 8 did not blow the doors off during the holiday. In context, this tepid launch is just one of a litany of failures fast relegating Microsoft to the status of incidental spectacle in the information technology business.

    If Windows 8 is Exhibit A, Exhibit B is Windows Phone 8. Nokia has started discounting recently launched Lumia phones, indicating that they’re not exactly moving like hotcakes. Microsoft makes excuses and says these things take time, but even a fool can tell a torrid introduction from a lukewarm launch.

    Thus, in the important high-mobility category (phones and tablets), where Apple and Google are cleaning up, Microsoft is 0 for 2.

    More on how bad it is: An in-depth review of Windows 8 by Brian Boyko pans Windows 8 for nearly 24 minutes.

    How bad is it? Microsoft is not even mentioned among the four companies a Wall Street Journal team highlighted in an assessment of the great battles ahead in tech in 2013. According to the Journal, the firms to watch are Google, Apple, Facebook, and Amazon.

    Microsoft has reached an Orwellian impasse, in which it cannot tell the truth — even to itself. It is blinded by its own hallucinations about how the market is operating. The result is that its public pronouncements entirely lack credibility.

    When the Metro name had to be dropped, likely for legal reasons, the company said, “”We have used Metro style as a codename during the product development cycle across many of our product lines. As we get closer to launch and transition from industry dialog to a broad consumer dialog we will use our commercial names.” Dialog, schmialog. I’d hate to be the PR person who had to stand up and say that with a straight face.

    A few gems in the credibility department from CEO Steve Ballmer:

    “We don’t have a monopoly. We have market share. There’s a difference.”

    “Google’s not a real company. It’s a house of cards.”

    “There’s no chance that the iPhone is going to get any significant market share. No chance.”

    You get the idea.

    No surprise, then, that a company culture like that drives away the best people. The litany of important defections is literally too long to list. But every major group has lost its most experienced talent in the past several years. A smattering of examples: Steven Sinofsky, head of Windows Group, left as Windows 8, theoretically his baby, was launching.

    Craig Mundie, the company’s chief research and strategy officer, just announced that he is abandoning the ship, completing an exodus by top appointees (the other was Ray Ozzie) that founder and former CEO Bill Gates pulled in to replace himself as he was leaving the company. Others include, Jeff Raikes, who led the Office Division; Kevin Johnson, Platform and Services head; Stephen Elop, who ran the Business Division; Robbie Bach, Entertainment and Devices chief; J Allard, another key executive from Entertainment and Devices; Chris Liddell, CFO; and Bob Muglia, head of the Server and Tools Division.

    Sclerosis doesn’t even begin to describe how the company doesn’t function. Given the draconian performance review system, sometimes called “stack ranking,” employees are afraid to do anything other than play palace politics in a descending spiral of shooting down each other’s projects.

    Google has even begun to gain traction against Microsoft’s Office suite with its cloud-based Google Docs productivity software.

    Byzantine pricing policies, designed to bleed customers dry without a thought to a future beyond this quarter’s results, have even the most loyal Microsoft adherents in full rebellion.

    And product naming conventions are both horrible and amateurish. Aside from the Metro debacle, there’s Bing, which has yet to become a verb in anyone’s mind. Other naming bloopers include Bob, HailStorm, Windows Genuine Advantage, PlaysForSure, and 2007 Microsoft Office System.

    At some point, the accusing finger has to swing back toward Ballmer, who took over as CEO from Gates in 2000.

    Over the years, Ballmer has made a buffoon of himself while turning out wrong call after wrong call on products, markets, and people.

    Remember the Ballmer as Monkey Man dance, a moment of pure insanity? Or “Developers! Developers! Developers! Developers!” replete with sweaty shirt and cracking voice?. In the classic mashup, an aspiring YouTube artist put the two clips together and added music, with a horrifyingly funny result.

    Well, even Ballmer doesn’t believe that stuff about developers anymore. Microsoft’s policies toward developers these days start with “What can you do for us?” and end with licensing policies designed to absorb any possible profit that a developer might make. No wonder they’ve all been driven to Apple and Google!

    “We want them to be better than this,” said one developer who works across all platforms. “We want them to be good enough to act as a foil for Apple and Google, which otherwise will take over the universe. Ten years ago, Microsoft seemed totally unassailable. If it’s just Apple and Google, we’re so f**ked. Microsoft’s lack of innovative insight is astounding. Even in the car industry we have three companies, and that’s one of the most sewn up markets ever.”

    Ballmer is not safe even in his dreams, as Jay Yarow points out in his widely viewed story in Business Insider, “Steve Ballmer’s Nightmare Is Coming True.”

    I’ve often pondered on why capitalism doesn’t work the way it’s supposed to when it comes to reallocating resources. The theory is that a useful business attracts human and financial capital, but shouldn’t the opposite also be true? A no-longer useful business should release its capital back into the marketplace. But institutions formed during their useful phase never seem to go away voluntarily. Like fat cells clinging to a body, they want to eat, too, despite their uselessness. Over-and-done-with firms need to be pushed out of business before their dead hand can be pried from the stick.

    Which leads me to ask, what is Microsoft’s useful function now? Well, there’s the business of acting as an alternative to other would-be monopolists. But that’s pretty weak. There is, however, one function that the company continues to fulfill: it operates a well at the foot of a valley where a large population brings its buckets for water. And Microsoft gets to charge a monopoly rent for its “magic” water. Never mind that there are other wells elsewhere offering cheaper water. Many people are still in the habit of coming to this one place.

    As long as people continue to buy its software, which costs nothing to manufacture and delivers in some cases gross margins greater than 90%, Microsoft has a “useful” function. But, as can be noted from the trends, this situation is not going to last forever.

    At this point and at the very least, Gates needs to step in and ask his friend of many years to step down. I first raised the question of Ballmer’s tenure 18 months ago. He has had ample opportunity to turn the ship around and hasn’t done it. If Microsoft is to recover from its nosedive, it will need to address multiple institutional failures — with someone else in the driver’s seat.

    © 2013 Endpoint Technologies Associates, Inc. All rights reserved.

  6. Yang nomor 10 itu warna apa ya
    warna nokia…
    wakakakakka

    Nokia & BB lagi balapan…
    balapan siapa yang sampai di kuburan duluan
    wakakakakaka
    TEN BIGGEST SMARTPHONE MAKERS IN Q4 2012 BY UNITS SALES

    Rank . . Manufacturer . Units . . . Market Share . Was in Q3 of 2012
    1 (1) . . . Samsung . . . 63.9 M . . 29.7 % . . . . . .( 32.8 %)
    2 (2) . . . Apple . . . . . . 47.8 M . . 22.2 % . . . . . . ( 15.7 %)
    3 (3) . . . Huawei . . . . . 20.2 M . . . 9.4 % . . . . . . ( 9.3 %)
    4 (5) . . . ZTE . . . . . . . 12.4 M . . . 5.8 % . . . . . . ( 4.7 %)
    5 (9) . . . Lenovo . . . . . . 9.4 M . . . 4.4 % . . . . . . ( 4.1 %)
    6 (4) . . . Sony . . . . . . . 8.7 M . . . 4.0 % . . . . . . ( 5.1 %)
    7 (8) . . . LG . . . . . . . . . 8.6 M . . . 4.2 % . . . . . . ( 4.2 %)
    8 (6) . . . HTC . . . . . . . . 7.0 M . . . 3.3 % . . . . . . ( 4.6 %)
    9 (7) . . . RIM . . . . . . . . 6.9 M . . . 3.2 % . . . . . . ( 4.3 %)
    10 (10) . Nokia . . . . . . . 6.6 M . . . 3.1 % . . . . . . ( 3.7 %)
    Others . . . . . . . . . . . . 23.6 M . . 10.9 % . . . . . . ( 11.6 %)
    TOTAL . . . . . . . . . 215.1 M

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s